Het behalen van doelen is voor een ieder een streef. En achter het behalen van een doel zit natuurlijk een strategie. Dit is online niet anders. Voordat je kan beginnen aan je strategie om je online doelen te behalen moet je natuurlijk doelen zetten. Nu verschilt het per bedrijf wat je doelen zijn. Uiteindelijk wilt ieder bedrijf natuurlijk geld verdienen en een hogere omzet halen. Maar deze doelen zijn niet specifiek genoeg.
Dus om je omzet te verhogen moet je nagaan welke doelen je moet zetten om dit te behalen. Veel van deze ‘’subdoelen’’ zijn online te behalen. Voor veel bedrijven is het behalen van een hogere omzet het resultaat van meer klanten. Meer klanten is het resultaat van meer leads of website bezoekers en meer website bezoekers of leads is weer het resultaat van een goede strategie. Het punt is dus duidelijk, je moet weten wat er voorafgaat aan meer omzet. Maar hoe kan je meer omzet halen door je online doelen te halen.
We gaan er van uit dat je meer leads wilt behalen. Want uit leads kun je klanten halen, wat natuurlijk het doel is. Hoe meer je weet hoe beter je een strategie kan maken. Dus wanneer je weet hoeveel leads je nodig hebt voor een klant, en hoe veel klikken voor een lead kan je een mooie rekensom maken. Stel je geeft per week €100,- uit aan je marketing.
Je weet van die 100,- komen 200 klikken. Van die 200 schrijven 50 mensen zich in. Dat zijn dus 50 leads. Nu kan je gaan kijken hoe veel van die leads worden klant. Stel van iedere 10 leads wordt er een persoon klant. Dan kan je dus precies uitrekenen wat je kwijt bent aan een lead en zo kan je bepalen of het winstgevend is. Wanneer dit zo is adviseren wij gelijk te gaan schalen.
Maar jij vraagt je nu af hoe mensen zich kunnen inschrijven. Dat kan gemakkelijk met een goed werkende opt-in pagina. Een goed werkende opt-in pagina kan jouw leads enorm vergroten en hiermee ook jouw klanten en dus jouw omzet.
Een opt-in pagina is dus extreem belangrijk voor jouw online succes en online doelen.
Benieuwd naar een goede opt-in pagina? Bekijk deze link eens.
https://www.allesvoorweb.nl/ En als je dan toch op de pagina bent, schrijf jezelf eens in! Dan kan je niet alleen volgen hoe wij onze marketing voor elkaar hebben, maar zo kan jij ook een passende demo website ontvangen voor jouw bedrijf.
Dit is een snelle uitleg maar ben je nu benieuwd naar hoe je een succesvolle opt-in pagina maakt? Neem even contact met ons op of stuur ons een berichtje via Facebook.